+32(0)15 43 66 20info@uman.be
DE 10 MEEST VOORKOMENDE REDENEN WAAROM NIEUWE WERKNEMERS NIET GOED PRESTEREN - (Deel II) 

In ons vorige artikel hadden we het over de  5 eerste (belangrijkste) redenen van lage prestaties op het werk. Hieronder het tweede deel van deze "TOP 10".

 

6) Geen prestatiebeoordeling/functioneringsgesprek
 
Mensen hebben nood aan sturing. Ze moeten weten of ze op de goede weg zijn. Alleen een zeer beperkt aantal van hen (minder dan 10 %) zullen vanzelf presteren, zonder hulp en steun. Een functioneringsgesprek is een goede opportuniteit om met hen openlijk te communiceren over hun bekommernissen en de moeilijkheden die ze in hun job ervaren.7) Geen erkenning voor het gedane werk
 
Het kan kinderachtig klinken maar uw werknemers hebben nood aan een specifiek soort brandstof dat men waardering noemt. Dagelijkse schouderklopjes hoeven niet per se. Waar het om gaat is hen het gevoel te geven dat ze belangrijk zijn, omdat dit werkelijk het geval is. En hun bereidheid om meer voor jou te doen zal rechtstreeks in verhouding staan tot de manier waarop je hen waardeert voor wat ze doen.8) Persoonlijke problemen
 
Een werknemer kan soms zijn aandacht hebben op problemen waarmee hij kampt buiten de professionele sfeer. Betekent dit dat je erbij betrokken zou moeten zijn? Wel, als je wenst dat hij presteert, kan je niet negeren dat we allemaal onze persoonlijke problemen hebben. En het helpt soms te weten dat iemand een luisterend oor kan hebben! De persoonlijke problemen van je medewerkers negeren komt op hetzelfde neer als negeren dat je wagen bijna geen brandstof meer heeft: met een lege brandstoftank geraak je niet ver.9) De werknemer past niet bij de functie
 
Als je dit in het verleden te vaak meegemaakt hebt, is het tijd om de manier waarop je je kandidaten selecteert, anders aan te pakken. De Recru-Tec methode kan je daarbij helpen.10) De werknemer zou bij geen enkele functie passen
 
Wel dat is wat er gebeurt als je blindelings en op een emotionele manier aanwerft. Om dit te vermijden, gebruik de Recru-Tec methode. En gebruik de Recru-Tec test om te vermijden diegenen aan boord te halen die je het leven heel zuur kunnen maken.

Hulp nodig? Geef gerust een seintje!

Dominique Duvocelle

Recru-Tec Specialist
U-Man Belgium NV
015/34.25.66

De 10 Fatale Fouten bij het Rekruteren

Een gemotiveerd medewerker is iemand die kan presteren. Het is dus van cruciaal belang om bij het rekruteren van nieuwe medewerkers de gemotiveerde kandidaten te kunnen onderscheiden van de niet-gemotiveerde kandidaten. Ons e-boek De 10 Fatale Fouten bij het Rekruteren kan je hier bij helpen.

Reageren op dit bericht